Son birkaç gün içinde, yerel mahkemece ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verilen bir eski korgeneralin, istinaf aşamasında Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 20. Ceza Dairesi’nce beraatine karar verilip tahliye edilmesi, ardından tahliyeye itiraz edilmesi üzerine Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 21. Ceza Dairesi’nce tekrar tutuklanması, beraat kararı veren mahkeme heyetinin görevden alınıp başka mahkemelere atanmaları, bu hususta başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Yargıtay Başkanı olmak üzerine yapılan açıklamalar kamuoyunca yakından takip edilmektedir.

Avukatlık Kanunu’nun 76.maddesi uyarınca “hukukun üstünlüğünü, insan haklarını savunmak ve korumak” görevi yüklenmiş Barolar olarak açıklama yapılması gereği doğmuştur.

Anayasamızın 2. Maddesine göre Türkiye Cumhuriyeti “hukuk devleti”dir. Hukuk devleti ilkesi yargının diğer erklerden bağımsız olmasını gerektirir. Demokratik rejimlerde bağımsız ve tarafsız bir yargı organı, temel hak ve özgürlüklerin korunmasındaki en büyük güvencedir.

Anayasamızın 9. Maddesine göre "Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır."

Anayasamızın 138. Maddesine göre “Hakimler, görevlerinde bağımsızdırlar; Anayasaya, kanuna ve hukuka uygun olarak vicdanı kanaatlerine göre hüküm verirler/Hiçbir organ, makam, merci veya kişi, yargı yetkisinin kullanılmasında mahkemelere ve hakimlere emir ve talimat veremez; genelge gönderemez; tavsiye ve telkinde bulunamaz.”

Anayasamızın 159. Maddesine göre “Hâkimler ve Savcılar Kurulu, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.”

Anayasamızın 38. Maddesine göre “Suçluluğu hükmen sabit oluncaya kadar kimse suçlu sayılamaz."

Sayın Cumhurbaşkanı’nın söz konusu olay ile ilgili “gerekli talimatları verdik, tahliye kararı veren heyet Fetö’cü” şeklindeki beyanı Anayasanın 138.  ve 38. maddelerine açıkça aykırılık teşkil etmektedir.

Sayın Yargıtay Başkanı ise açıklamasında “Beraat kararı veren mahkeme başkanı ve üyelerini kararın arkasından görevden alan HSK'nın bu işleminin yanlış “ olduğunu beyan etmiştir.

Elbette aynı dosya ile ilgili farklı mahkemelerce tam tersine kararların verilmiş olması tartışılmalı ve eleştirilmelidir. Kasıt veya kusur var ise mahkeme heyeti ile ilgili idari ve cezai soruşturma da açılmalıdır.

Ancak, mevcut sistem içinde hakim ve savcılar büyük bir baskı ve tedirginlik içindedir. Verecekleri kararlarla ilgili soruşturmaya uğrama korkusu yaşamakta, İkballeri ile vicdanları arasında sıkışmış vaziyette görev yapmaktadırlar.

Biz aşağıda imzası olan Barolar, hukuk devleti, hukuk güvenliği, yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığı, hakim ve savcı teminatı ilkeleri ile masumiyet karinesi ilkelerine tam ve eksiksiz bir şekilde uyulmasını, bu ilkelere yönelik ihlallerin sonlandırılmasını talep ediyoruz.

Kamuoyunun bilgilerine saygıyla sunulur.

 

  1. GİRESUN BAROSU
  2. ADANA BAROSU
  3. AFYONKARAHİSAR BAROSU
  4. AĞRI BAROSU
  5. AMASYA BAROSU
  6. ANKARA BAROSU
  7. ANTALYA BAROSU
  8. ARDAHAN BAROSU
  9. ARTVİN BAROSU
  10. AYDIN BAROSU
  11. BALIKESİR BAROSU
  12. BATMAN BAROSU
  13. BİLECİK BAROSU
  14. BİNGÖL BAROSU        
  15. BOLU BAROSU
  16. BURDUR BAROSU
  17. BURSA BAROSU
  18. BARTIN BAROSU
  19. ÇANAKKALE BAROSU
  20. ÇORUM BAROSU
  21. DENİZLİ BAROSU
  22. DİYARBAKIR BAROSU
  23. DÜZCE BAROSU
  24. EDİRNE BAROSU
  25. ELAZIĞ BAROSU
  26. ERZURUM BAROSU
  27. ESKİŞEHİR BAROSU
  28. GAZİANTEP BAROSU
  29. GÜMÜŞHANE-BAYBURT BÖLGE BAROSU
  30. HATAY BAROSU
  31. IĞDIR BAROSU
  32. İSTANBUL BAROSU
  33. İZMİR BAROSU
  34. KAHRAMANMARAŞ BAROSU
  35. KASTAMONU BAROSU
  36. KAYSERİ BAROSU
  37. KARS BAROSU        
  38. KIRKLARELİ BAROSU
  39. KIRIKKALE BAROSU
  40. KİLİS BAROSU
  41. KOCAELİ BAROSU
  42. KONYA BAROSU
  43. KÜTAHYA BAROSU
  44. MALATYA BAROSU
  45. MANİSA BAROSU
  46. MARDİN BAROSU
  47. MERSİN BAROSU
  48. MUĞLA BAROSU
  49. MUŞ BAROSU
  50. NİĞDE BAROSU
  51. ORDU BAROSU
  52. OSMANİYE BAROSU
  53. SAKARYA BAROSU
  54. SAMSUN BAROSU
  55. SİİRT BAROSU
  56. SİNOP BAROSU
  57. ŞIRNAK BAROSU
  58. ŞANLIURFA BAROSU
  59. TEKİRDAĞ BAROSU
  60. TOKAT BAROSU
  61. TRABZON BAROSU
  62. TUNCELİ BAROSU
  63. UŞAK BAROSU
  64. VAN BAROSU
  65. YALOVA BAROSU
  66. YOZGAT BAROSU
  67. ZONGULDAK BAROSU
Tarih : 23.01.2020
Okunma : 841

© 2024 - Giresun Barosu

Adres : Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No.121/1 - GİRESUN / Telefon: 0454 215 76 57 / Faks: 0454 215 76 58)
Adli Yardım Bürosu: 0 454 215 76 69 | Sosyal Tesis : 0 454 215 76 69 / D:17
E Posta : giresunbarosu@gmail.com | KEP Adresi: giresunbarosubaskanligi@hs01.kep.tr
E-Tebligat Numarası: 35366-96939-85090
Giresun Barosu Union of Black Sea Countries Bar Association (BCBA) üyesidir.