12 Mart 2011 Cumartesi günü Ankara' da Türkiye Barolar Birliği' nde yapılan Baro Başkanları toplantısında Arabuluculuk Yasa Tasarısı tartışılmıştır. Toplantıda Baromuzu Baro Başkanımız Av. Gültekin UZUNALİOĞLU ve Yönetim Kurulu Üyemiz Av. Soner KARADEMİR temsil etmiştir. Ve toplantıda aşağıdaki konuşmayı yapmıştır.                                                    BAŞKANIMIZIN KONUŞMASI                                Sayın Barolar Birliği Başkanım ve Sevgili TBB Yönetim Kurulu Üyeleri, Değerli Baro Başkanları ve Temsilcileri, Hepinizi şahsım ve Giresun Barosu adına selamlıyorum. Arabuluculuk Kanun Tasarısındaki Düzenlemeler, yargıda çözümü Yargının temel ayakları olan Hakim, Savcı ve Avukat üçgeninden çıkarıp değişik farklı bir alana taşımaktır.                                Bu Yasa tasarısı Yargı gücünün savunma ayağını felç etmektedir. Yargı dışı çözüm üretecek olan arabuluculuk müessesi, bir süre sonra yerel, etnik ve başka unsurlara göre çözüm üretmeyeceğinin kimse garantisini veremez. Kamuoyunda bir süredir tartışılan Anayasa değişikliği, Yargıtay ve Danıştay kanunu değişiklikleri ile  HSYK oluşumunda Baro Başkanları ayrı fikirler taşımışlardır. Hatta o kadar ileri boyuta taşınmıştır ki bazı Baro Başkanları siyasi hareket etmekle suçlanmıştır. Şimdi ise hiçbir siyasi tartışma alanına çekilemeyecek bir konu önümüze gelmiştir.                                Türkiye Barolar Birliği ve Tüm Barolar  için şimdi sınav zamanı. Tamamen Avukatlık mesleğinin iş alanına başka unsurlar katılarak alanımızı küçülten ve daraltan bir düzenlemeye ne kadar direnç göstereceğiz?                                Arabuluculuk Yasa Tasarısı  madde.20/2  4 yıllık lisans eğitimi almış olmasını ve madde 22/2 hukuk diplomasına sahip olmayan kimselerin arabuluculuk eğitimini tamamlamış sayılmaları için 100 saatlik temel hukuk eğitimi almış olmaları gerekir.                                Yani yapmış olduğumuz hukuk eğitiminin değeri 100 saatlik temel hukuk eğitimine karşı gelmektedir.                                Bu bizim eğitimimize yapılan bir aşağılamadır.                                Her olumsuz Yasa değişiminde başka değişikliğinde başka ülkeler ve Avrupa örnekleri verilmektedir.                                Her ülkenin toplumsal yapısı farklıdır. Türkiye gerek toplumsal yapı ve gerekse eğitim düzeyi ile arabuluculuk yasasındaki düzenlemeye hazır değildir.                                Bu yasa çıkarsa, bir kaç yıl sonra Avukatlık Büroları birer birer kapatılıp, arabuluculuk kurumlarında iş bulabilirsek çalışmak zorunda bırakılmamız kaçınılmazdır.                                Belki büyük şehirlerde hissedilmeyebilir ama küçük illerde baskı unsurlarının devreye girmesi ile hukukun içine sindiremeyeceği sonuçlar doğurabilir.                                Bu yasa tasarısı arabuluculuk sistemine alternatif Avukatlık kanunu madde 35/A Avukatlara uzlaşma yetkisi veren maddeye aykırıdır. Avukatlık Yasamızdaki bu maddedeki düzenlemenin alt yapısı geliştirilerek aynı sonuca daha verimli şekilde ulaşılabilir.                                Arabuluculuk yasa tasarısı Anayasanın 8.maddesindeki Yargı yetkisinin, Türk Milleti adına Bağımsız Mahkeme kullanılacağı ilkesine aykırıdır. Yargı yetkisi başkalarınca kullanılmış olacaktır.                       Benden önce konuşma yapan bazı arkadaşlarımız arabuluculuk yargılama faaliyeti değil diyerek yasa tasarısına örtülü destek vermektedir. Arabuluculuk, Yargılama faaliyeti değil şeklindeki beyanı anlayabilmiş değilim Sevgili arkadaşlar arabuluculuk neticede Yargı alanına girerek tasarruf yapmıyor mu?.                                Hemen hemen tüm Baroların dile getirdiği zaten arabulucunun Hukukçu olması, Avukatın öncelikli olması ve Baroların arabuluculukta aktör olmasından kesinlikle ödün vermemeliyiz.                                Ancak tasarının amacı ve özüne baktığımızda tamamen karşı çıkmalıyız. Teslimiyetçi anlayışlı nasılsa bu yasa çıkacak o zaman ne koparırsak kardır anlayışı çok doğru olmasa gerek.                                Noterlerin çabaları sonunda veraset düzenlemesi ve terk ihtarı çekme yetkisi tanınırken biz Avukatların alanını daraltan, küçülten böyle düzenlemeye seyirci mi kalacağız?                                Avukatlık Kanunu madde 76'ya göre Barolar Avukatlık mesleğini geliştirmek, Avukatların ortak ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çalışmalarını yürüten kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıdır.                                Arabuluculuk Yasa tasarısına karşı çıkmazsak gelecek nesildeki meslektaşlarımızın bizleri iyi dileklerle anmayacaklarını düşünüyorum                                Giresun Barosu olarak Avukatlık mesleğinin baltalanmasına ve yok edilmesine seyirci kalmayacağımızı bildiriyor ve yasa tasasına karşı çıkıyoruz.                                Bu Yasa tasarısının geri çekilmesi için Baroların ortak hareket etmelerini öneriyoruz.                                                                           Av. Gültekin UZUNALİOĞLU                                                                           Giresun Baro Başkanı     14 Mart 2011 Pazartesi günü İstanbul Bahçeşehir Üniversitesinde yapılan Ceza Hukukunda Yaşadığımız Temel Sorunların tartışıldığı toplantıya Baromuzu temsilen Baro Başkanımız Av. Gültekin UZUNALİOĞLU ve Yönetim Kurulu Üyemiz Av. Soner KARADEMİR katılmıştır. Baro Başkanımız Av. Gültekin UZUNALİOĞLU Giresun'da Meslektaşlarımızın yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirten bir konuşma yapmıştır.      
Tarih : 16.03.2011
Okunma : 2154

© 2024 - Giresun Barosu

Adres : Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No.121/1 - GİRESUN / Telefon: 0454 215 76 57 / Faks: 0454 215 76 58)
Adli Yardım Bürosu: 0 454 215 76 69 | Sosyal Tesis : 0 454 215 76 69 / D:17
E Posta : giresunbarosu@gmail.com | KEP Adresi: giresunbarosubaskanligi@hs01.kep.tr
E-Tebligat Numarası: 35366-96939-85090
Giresun Barosu Union of Black Sea Countries Bar Association (BCBA) üyesidir.