Terör örgütü liderinin talimatıyla Mahmur Kampı ve Kandilden Türkiye’ye gönderilen 34 PKK lının yurda girdikleri andan serbest bırakıldıkları sürece değin yaşananlar hukuku ve yargı erkini doğrudan ilgilendirdiği için aşağıda isimleri geçen barolarca açıklama yapılması zorunlu hale gelmiştir. Her şeyden önce şu ifade edilmelidir ki; Devletimizi oluşturan insanların bir arada ve eşit biçimde kardeşlik duygularıyla huzurlu ve güvenli bir ortamda yaşamlarını sürdürmeleri en büyük temennimizdir. Bunun sağlanması için Ulus bütünlüğümüzü bozmayacak biçimde adımlar atılması son derece önemlidir. Ancak yıllardır ülkemizde terörist faaliyetlerde bulunan örgüt üyelerinin ve yandaşlarının otobüs üzerinden halkı selamlamaya dek varan davranışlarının onaylanması mümkün değildir. Gelenlerin karşılanış şekilleri bu sırada yapılan konuşmalar atılan sloganlar bunların teslim olmak üzere değil örgütün keşif kolu olarak gönderildiklerini ortaya koymaktadır. Anayasasında Hukuk devleti olduğu yazılan bir ülkede hiç kimse terör örgütüne ve yandaşlarına kahraman muamelesi yapamaz, yapmamalıdır. Burada eleştirilmesi gereken en önemli nokta Hukukun Üstünlüğü ve Yargı Bağımsızlığı ilkelerinin ihlal edilmiş olmasıdır. Bu teslim olma teslim alma şovunda yaşananlar; en başta o hukuk devleti kurum ve kurallarını içine sindirmiş ve ona göre yaşam biçimi sürdüren vatandaşlarımıza saygısızlık, kanunlara aykırılık oluşturmuştur. Unutulmamalıdır ki; sınırdan giriş yapan kişiler yine bu ülkeye, bu hukuk devleti ve bu ülkenin ceza yasası olan TCK da yer alan etkin pişmanlık düzenlemelerine güvenerek sınırı geçmişlerdir. Bu gerçek hiçbir zaman göz ardı edilmemelidir. Teslim olan bölücü terör örgütü mensuplarının, TCK’nın 221 md sinde öngörüldüğü biçimde, "gönüllü olarak örgütten ayrılma" ve "pişmanlık’ ölçütlerini yerine getirmedikleri halde, serbest bırakılmaları, hukuken açıklanması gereken bir konu olarak karşımızda durmaktadır. Gelen 34 kişinin sorgulanması sürecinde de açıkça hukuka aykırılıklar ve yargı bağımsızlığı ilkelerine gölge düşürecek davranışlar yaşandığı gözlemlenmekledir Şüphelilerin sınırdan alınıp görevli Diyarbakır Ağır Ceza Mahkemesi ne gönderilmeleri gerekirken Vali Yardımcısı tarafından karşılanıp “hoş geldiniz" denmesi, kendileri için ayrı bir mahkeme kurulması, talimatla savcı ve hakim görevlendirilmesi, hakim ve savcıların helikopterlerle “çadır mahkemelere” taşınması ve sorguların burada yapılması, bu savcı ve hakimlerin şüphelilerin suç teşkil eden bazı beyanlarını tutanağa geçinmeyerek ya da bu beyanların kullanılmaması konusunda müdafii avukatlardan "ricacı” olmaları "normal" bir hukuk devletinde yaşanabilecek olay ve olgular değildir. Salt duvara yazı yazdığı için yıllarca yargılanıp cezaevlerinde tutulan çocuklar gerçeği karşımızda duruyorken. Pişman olduklarını beyan etmedikleri halde bu kişilerin TCK’nın 221. maddesinden yararlandırılıp serbest bırakılmaları hukuk devlet ve adil yargılanma ilkeleriyle bağdaştırılamaz. Bu durum "doğal hâkim ilkesi” ne de açıkça aykırıdır. Demokrasi, Barış, insan hakları gibi popüler ve evrensel kavramlar, hem örgüt hem de yandaşları tarafından esas anlamlarının dışında, politik bir silah ve malzeme şeklinde kulanıla kullanıla kirletilmektedir. Dolayısıyla bu kavramlar üzerinden öne sürülen teklif ve argümanlar peşinen Kuşku uyandırmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak söylenenlerin arkasında esas niyetin ne olduğunu nasıl bir oyun tezgâhlandığını düşünme ihtiyacı hisseden insanlarımızın söz konusu kavramlara ilgisi, itibarı ve güveni ister istemez azalmaktadır. Yaşanan süreç, yargının bağımsızlığını yitirerek, Anayasanın 138. maddesinde yer alan “hiç kimse mahkemelere ve hâkimlere emir ve talimat veremez” hükmüne karşın, yargı yürütmenin denetimindeymiş gibi bir izlenim doğmasına neden olmuştur. Daha iş yargıya intikal etmeden siyası iktidar temsilcilerinin gelenlerin serbest bırakılacağı yönünde sözler vermesi adalet üzerindeki yürütmenin açık izlerini göstermektedir. Yargı kurumlarının görevlerini tam ve bağımsız bir şekilde yerine getirmeleri bir zorunluluktur Bu zorunluluk yalnızca herkesin kanun önünde eşit olduğunun yazıldığı Anayasa gereği değil, aynı zamanda Demokrasiye ve Yargıya olan güven ilkesinin de önemli bir koşuludur. .Giresun Baro Başkanı AV.GÜLTEKİN UZUNALİOĞLU.Sivas Baro Başkanı Av. ÜNALl YILMAZ .Erzincan Baro Başkanı AV.CAN TEKİN .Aksaray Baro Başkanı AV.ABDÜLKERİM YENİL.Düzce Baro Başkanı AV.ALİ DİLBER .Denizli Baro Başkanı AV.ADİL DEMİR .Tokat Baro Başkanı AV.FARUK BOSTANCI .Trabzon Baro Başkanı AV.MEHMET ŞENTÜRK .Niğde Baro Başkanı AV.OSMAN ÇİMEN .Kırıkkale Baro Başkanı AV.ETHEM DEMİRBAŞ.Konya Baro Başkanı AV.HASAN ÖZEN .Karaman Baro Başkanı AV.KERİM GÖKHAN ŞANCI .Zonguldak Baro Başkanı AV.İBRAHİM KEREM ERTEM .Rize Baro Başkanı AV. ATEŞ HATİNOĞLU .Kütahya Baro Başkanı AV.SABİT ÖZDOĞLAR .Kastamonu Baro Başkanı AV.MEHMET İHSAN DARENDE .Erzurum Baro Başkanı AV.NACİ TURAN .Burdur Baro Başkanı AV. YUSUF ÇİFTÇİ .Kırşehir Baro Başkanı AV.GÖKHAN MARAŞ .İzmir Baro Başkanı AV.ÖZDEMİR SÖKMEN .Karabük Baro Başkanı AV.FATMA ŞİRİN .Balıkesir Baro Başkanı AV.MUZAFFER MAVUK .Isparta Baro Başkanı AV.GAMZE BUDAK .Kayseri Baro Başkanı AV.ALİ AYDIN .Gümüşhane Baro Başkanı AV.ALİ HAYDAR DERELİ .Uşak Baro Başkanı AV.RIZA ALBAY .Kırklareli Baro Başkanı AV.GÖKSEL OKUMUŞ.Bolu Baro Başkanı AV.GAZANFER GÜNLER .Sakarya Baro Başkanı AV.VACİT ÖKTEM .Çanakkale Baro Başkanı AV.TÜLAY ÖMERCİOĞLU .Nevşehir Baro Başkanı AV.MUSTAFA NECMİ ÖNCÜL .Yalova Baro Başkanı AV.CEMAL İNCİ
Tarih : 3.12.2009
Okunma : 2496

© 2024 - Giresun Barosu

Adres : Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No.121/1 - GİRESUN / Telefon: 0454 215 76 57 / Faks: 0454 215 76 58)
Adli Yardım Bürosu: 0 454 215 76 69 | Sosyal Tesis : 0 454 215 76 69 / D:17
E Posta : giresunbarosu@gmail.com | KEP Adresi: giresunbarosubaskanligi@hs01.kep.tr
E-Tebligat Numarası: 35366-96939-85090
Giresun Barosu Union of Black Sea Countries Bar Association (BCBA) üyesidir.